سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خصوصیات طراحی مبلمان اداری مدرن(قسمت اول)

 

خصوصیات طراحی مبلمان اداری مدرن

قسمت اول 

محیط کاری قدیمی دیگر رایج نیست و شرکت های زیادی در سراسر دنیا به دنبال دکوراسیونی با مبلمان اداری مدرن برای شرکت خود هستند. بیشتر مؤسسات و شرکت های معروف، مفهوم قدیمی دیوارهای ساده و اتاق های بسته ی پارتیشنی را کنار گذاشته اند و به جای آن، طراحی داخلی با مبلمان اداری مدرن را انتخاب می کنند که محیط کاری بازتری را برای کارمندان فراهم کند. در چنین محیطی با مبلمان اداری مدرن ، کارمندان می توانند به راحتی لپ تاپ های خود را در هر جایی که بخواهند، به پریز برق زده و کار خود را انجام دهند. طراحی داخلی خلاقانه با مبلمان اداری مدرن می تواند به کل محیط در شرکت ها کمک کند تا آنها به اهداف زیر جامه ی عمل بپوشانند:

با مبلمان اداری مدرن فرهنگ کاری در فضای باز را تشویق کنید: امروزه خیلی از شرکت ها ایده ی قدیمی دکوراسیون را رها کرده اند و به فکر مبلمان اداری مدرن با خلاقیت بیشتر و فضایی با مبلمان اداری مدرن و سبک جدید برای کارمندان خود می باشند. یکی از این ایده های خلاقانه در مبلمان اداری مدرن ، شرکت های بدون دیوار است. این گونه فضا با مبلمان اداری مدرن، روحیه ی تیمی و کار گروهی را برای کارمندان تشویق می کند و باعث شفافیت بیشتر در کارها می شود. این گونه مبلمان اداری مدرن باعث می شود که مدیران بهتر بر گروه های فرعی خود نظارت داشته باشند و با آنها ارتباط برقرار کنند.  

با مبلمان اداری مدرن بیشترین استفاده را از فضا ببرید: گاهی اوقاتممکن است فضای کاری لازم برای یک شرکت، فضای کمتری نسبت به آنچه که قبلا فکر می کردند، باشد. هیچ شرکتی نمی خواهد پول اضافی بابت فضای اضافی بپردازد. امروزه خیلی از مؤسسات با مبلمان اداری مدرن ، این اجازه را به کارمندان خود می دهند که بتوانند دور کاری کنند و به صورت غیر حضوری کارهای خود را انجام دهند. به این دلیل، بهتر است مقدار فضای لازم برای شرکتی با مبلمان اداری مدرن ، قبل از طراحی دکوراسیون داخلی شرکت تخمین زده شود.

با مبلمان اداری مدرن یک فضای پذیرش گرم و دوستانه ایجاد کنید: زمانی که مراجعین به شرکتی با مبلمان اداری مدرن مراجعه کرده و از آن دیدن می کنند، اولین جایی که می بینند، قسمت پذیرش شرکت است. قسمت پذیرش شرکت با مبلمان اداری مدرن ، یک تصویر ذهنی به یاد ماندنی را در ذهن مراجعه کننده ثبت می کنند. بنابراین، برای شرکت ها ضروری است که قسمت پذیرش را با مبلمان اداری مدرن به نحوی طراحی کنند که یک جو حرفه ای و گرم و صمیمانه ایجاد کند.  

با مبلمان اداری مدرن فضاهای خصوصی فراهم کنید:  طراحی فضای باز کاری با مبلمان اداری مدرن، ایده ی بزرگی است اما در نظر گرفتن فضاهای خصوصی خاصی ممکن است لازم شود تا هر وقت مدیر با هر یک از سرپرست گروه ها می خواهد ملاقاتی داشته باشد و یا می خواهد مصاحبه ای را با کسی داشته باشد، بتواند به راحتی این کار را انجام دهد. چنین فضاهایی با مبلمان اداری مدرن ، همچنین گاهی اوقات به برخی افراد کمک می کند تا بدون هیچ عاملی برای حواس پرتی کار خود را انجام دهند و آنها را قادر کند که بیشتر بر کار خود متمرکز شوند و به این ترتیب کارایی آنها را بالا ببرد.

با مبلمان اداری مدرن کاری کنید که از کارمندان رفتار مثبت بروز کند: برخی شرکت ها با بکارگیری عناصر خاصی در طراحی مبلمان اداری مدرن، باعث بروز رفتار خاصی در کارمندانش شود. نصب جاهایی برای بازیافت در سراسر شرکت، کارمندان را تشویق می کند تا زباله های خود را بازیافت کنند. در نظر گرفتن یک جای خاص برای زمان استراحت کارمندان در مبلمان اداری مدرن ، باعث می شود که کارمندان بیشتر با یکدیگر در ارتباط باشند و در زمان استراحت خود بیشتر با هم معاشرت کنند.  

با مبلمان اداری مدرن فضای کار را تطبیق پذیر کنید. سعی کنید فضای کار خود با مبلمان اداری مدرن را تا حد امکان تطبیق پذیر کنید. این موضوع وقتی که می خواهید کارمند جدید اضافه کنید، بسیار مهم است. برای افزایش یا کاهش فضای بین میزهای کار در مبلمان اداری مدرن، می توان از دیوایدر استفاده کرد. در مبلمان اداری مدرن می توان میزهایی را برای کار انتخاب کرد که به کارمندان اجازه دهد که در اطراف آنها، آزادانه حرکت کنند و جاهایی که بعد از چیدمان مبلمان اداری مدرن خالی می ماند، می تواند برای کارهای گروهی مورد استفاده قرار بگیرد.

وقتی که مؤسسه ای می خواهد شرکت جدیدی ایجاد کند و یا شرکت فعلی را با مبلمان اداری مدرن تغییر دکوراسیون دهد، تأکید بیشتر باید بر روی تطبیق پذیری، کارایی و بهره وری و خلاقیت باشد در حالی که با کمترین به هم ریختگی همراه باشد. مشورت با طراح دکوراسیون داخلی و مبلمان اداری مدرن که به همه ی امور مربوط به مبلمان اداری مدرن و آخرین تکنولوژی آگاهی دارد، به شرکت ها کمک می کند تا دکوراسیون داخلی بسیار مناسبی را با مبلمان اداری مدرن ایجاد کنند.

منبع: http://ezinearticles.com/?Characteristics-of-a-Modern-Office-Interior-Design&id=9138826